sklep internetowy

Optymalizacja sklepu internetowego pod SEO

W czasach, kiedy sprzedaż produktów przeniosła się w dużej części do internetu, to właśnie ruch na stronie twojego sklepu generuje największe zyski. Tutaj dowiesz się, jak zwiększyć ilość wejść i poprawić pozycję twojej strony w wynikach wyszukiwania. Naprawdę warto.

Jak to wszystko ogarnąć, czyli audyt krok po kroku

Zacznijmy od podstaw. Aby dobrze wykonać audyt sklepu internetowego, należy zacząć od rzeczy, którą najczęściej uznaje się za nieważną. Chodzi tutaj konkretnie o błędy techniczne, na przykład te zawarte w kodzie. Nie należy jednak zapominać o urządzeniach mobilnych. Większość klientów dokonuje zakupu właśnie za pośrednictwem swoich telefonów lub tabletów. Aby zwiększyć szansę na to, aby także te osoby były zadowolone i wykonały upragnioną przez nas akcję.

Co jeszcze jest istotne?

Prędkość. Czas oczekiwania na załadowanie strony gra tu decydującą rolę. Zadaszyło ci się na pewno zrezygnować z próby wejścia do danego sklepu przez to, że za trzeba było za długo czekać. Aby uniknąć tego typu doświadczeń wśród swoich klientów, postaraj się, aby twoja strona działała szybko. Nie rezygnuj jednak z UX. User Experience decyduje o tym, czy użytkownik będzie czuł się dobrze na stronie, a co za tym idzie, ile spędzi na niej czasu.

UX, a SEO. Jak to się łączy?

Odejdźmy na chwilę od samego procesu audytu, aby pokazać, jak ważne jest zadbanie o odpowiednie wrażenia użytkowników. UX jest zacznie trudniejszy do poprawienia niż zwykłe pozycjonowanie. Jednak czas, jaki przeciętny klient spędza na stronie wpływa na miejsce na liście w wynikach wyszukiwania. W skrócie oznacza to, że jeżeli strona jest dobrze skoordynowana pod względem UX, to będzie ona wyżej ceniona przez wyszukiwarki ze względu na czas, jaki użytkownik spędza w danej witrynie.

Nawigacja i jasna mapa strony- na czym to polega?

Ludzie lubią mieć wybór, dlatego obszerne menu jest tak ważne. Kategorie i filtry wyszukiwania powinny być jasne i przejrzyste, a dodatkowo zaspokajać potrzeby klientów. Dodatkowo można postarać się polecenie kolejnych produktów, co zachęci użytkownika do dodania kolejnych rzeczy do koszyka. Sam koszyk powinien być też odpowiednio zaprojektowany, aby klient wiedział, w jakim miejscu jest, mógł się po nim intuicyjnie poruszać, a jednocześnie był poinformowany o statusie swojej transakcji. Wszystko musi być czytelne i intuicyjne.

Czego użyć?

Aby wszystkie te działania zostały wykonane prawidłowo można skorzystać z pomocy zewnętrznej firmy lub użyć niektórych z tych narzędzi samemu. Warto użyć między innymi Google Analytics, Google Trends, Page Speed Insights oraz Google Search Console.
Powodzenia!