Pozycjonowanie sklepu internetowego

Pozycjonowanie sklepu internetowego oraz audyt SEO

Z pewnością każdy, kto prowadzi sklep internetowy, chce mieć wielu klientów. W tym momencie nasuwa się pytanie, co możemy zrobić, aby sprzedawać więcej? Na samym początku warto wiedzieć, że będziemy musieli rywalizować z naszą konkurencją, która cały się powiększa. Jednak ogromnym pozytywem jest także fakt, iż coraz więcej ludzi decyduje się na zakupy przez internet.

Jeżeli chcemy zwiększyć widoczność naszego sklepu w wynikach wyszukiwania, wtedy doskonałym rozwiązaniem będzie pozycjonowanie sklepów. W przypadku, gdy nie posiadamy odpowiednich umiejętności, trudniejsze zadania warto powierzyć specjalistom, którzy na co dzień zajmują się takimi sprawami, a także posiadają odpowiednie narzędzia, dzięki którym ich praca jest o wiele wydajniejsza. Jednak nawet osoba bez żadnego doświadczenia będzie w stanie zoptymalizować swój sklep, tak aby był lepiej odbierany przez wyszukiwarki.

Pierwszą rzeczą, jaką powinniśmy zrobić to przede wszystkim wybranie odpowiedniej platformy, na której będzie funkcjonował nasz serwis. W ten sposób na starcie zaoszczędzimy sobie potencjalnych problemów. Jeśli sami nie potrafimy dokonać decyzji, to można skontaktować się i zapytać o poradę agencję SEO. Należy także zastanowić się nad układem naszego sklepu. Struktura kategorii oraz stron produktowych musi być zrozumiała. Zapewni to lepsze pozycjonowanie przez roboty Google, ale również docenią to osoby odwiedzające naszą stronę internetową.
Nie zapominajmy o włączeniu na stronie certyfikatu SSL. Protokół ten sprawi, że dane naszych klientów będą bezpieczne i nie trafią w niepowołane ręce. Od pewnego czasu ma to duże znaczenie, jeśli chodzi o pozycjonowanie. Cały proces nie jest skomplikowany.

Nasza witryna nie może ładować się zbyt długo, ponieważ może to zniechęcić ludzi, a także osłabi to pozycje w wyszukiwarce. Jeśli chcemy wiedzieć, co warto poprawić oraz jak prezentuje się nasza strona, wtedy warto odwiedzić portal PageSpeed Insight. Oprócz tego adresy URL powinny być krótkie. Należy pozbyć się zawiłych symboli i użyć bardziej przychylnych.

Oprócz wyżej wymienionych rad warto wybrać słowa kluczowe oraz utworzyć z nimi unikalne treści. Doskonałym rozwiązaniem może okazać się blog firmowy, gdzie będziemy zamieszczać odpowiedzi na pytania naszych użytkowników. Linkowanie wewnętrzne oraz zewnętrzne też jest ważne.

W sytuacji, gdy chcemy sprawdzić słabe i mocne strony naszej witryny, wtedy warto przeprowadzić audyt SEO, czyli dokładną analizę całej naszej strony internetowej.